tisdag 14 oktober 2008

Upp eller ner?

Ja, så har en helg passerat. Den märkligaste helgen i hela vårt hundliv. Ingos "jag-är-så-uppe-i-varv-att-jag-inte-vet-vad-jag-heter-ibland" pågick för fullt och ingen fick kliva nära hans korg utan skäll och nafs.

Jag orkar faktiskt inte ens skriva ner hela helgens strapatser. Om något kunde gå fel så gick det fel, och jag orkar inte skriva något klämkäckt och kul eller läsvärt för någon annan. Vi fick kontakt med vår hundpsykolog och hon stod lika ställd och frågande som vi på varför Ingo plötsligt fått en ytterligare värre period, som dessutom vänder sig mot oss här hemma. Men hon skulle höra med kollegor och sin egen lärare från förr och återkomma i slutet av veckan med tankar och funderingar.

Tills dess kämpar vi på här hemma med vårt lugn-paket för mister. Och hur man än tror om framtiden så är det i alla fall en positiv sak att han har blivit klart lugnare, och det går snabbare att få ner honom i varv.

Med inspiration från Ingos morbror Kelly så har vi införskaffat fler ben här hemma till Ingos stora förtjusning. Jag köpte ett märgben igår som slickades och tuggades på i nära 3 timmar. Det är klart en favorit fortfarande. Idag ska husse ge ytterligare ett ben för att öka på vår egen benkorg till Ingo. Positivt är ju helt klart att den där tillfälliga vakt-historien av hans lamm-hals helt är borta! Första gången som han fick en gottig hals så skällde han ju något vansinnigt på mig och fredrik för att han trodde att vi skulle stjäla hans fina hals. Så vi fick ju trava fram och tillbaka för korgen och visa honom att halsen var hans. Men nu ska han ha så mkt ben så att det inte behövs vaktas ngt. Och det går ju lysande! Bortsett från att korgen just nu har benen och det blir ju lite trångt då... får inskaffa en riktig korg istället.

Sedan köpte jag en alldeles förträfflig sele till Ingo igår också. Den är svart och guldig och han ser så elegant ut i den. Man måste försöka se allt positivt just nu för att orka med. Vi gick gemensamma promenader igår också, och Ingo fick leta efter husse och matte i omgångar. Han är ju så söt när han pltsligt ser att en i trion saknas - ser helt förtvivlad ut och börjar gnälla. Men det där med vittrings-sök är han ju inte så haj på än...

Ok, nog för nu. Dags att jobba igen.

Inga kommentarer: