onsdag 29 oktober 2008

Another day in paradise

Ja, högtrycket med sol och hopp om liv och lem fortsätter med Ingo. Ännu en fridfull dag har passerat utan det minsta skäll, nafs eller stressig stissig hund. Vi började med en promenad i morse där Ingo fick vara lite lös i knarkarparken (sommartid befolkad av ett 20-tal pundare) och han fräste runt i den frusna daggen och tyckte det var lattjo.

Sedan blev promenad nr två en liten löpartur, premiär för mig medan Ingo har sprungit några gånger med husse. Det gick galant, även om man fick peppa på honom lite när han ville nosa och titta på hundar. Jogging ska vara i det närmaste nosfritt och definitivt hundmötes-fritt. Jag fick mota bort två närgångna pudlar som kom farande emot oss. Ingo ville ju hälsa, men jag tror jag faktiskt lyckades vara lite av försvarande matte med hunden i fast grepp i selen bakom benen och pudlarna framför. Små nog att kunna knuffa bort med handen :-)

Väl hemma efter ca 5 km löpning i mycket lugn takt var Ingo helt färdig. Ansträngande för den lille vovven att hålla sig i skinnet så länge. Jag passade på att äta lite lunch och göra ärenden. Jag har börjat göra lite kommandon i hallen utanför vår lägenhet (inspirerad av Ingos morbror Kelly med matte) och det är en favorit hos Ingo. Han är aldrig så snabb som då! Far runt på stengolvet som en liten skottspole.
Annars har vi väl mest tagit det lugnt resten av dagen. Han har sovit som en gris mestadels av dagen. Väl runt 18-tiden idag blev han rastlös och han har lite lite leksaker just nu (och de han har hamnar oftast under sängen, dit jag och husse inte orkar krypa som oftast ialla fall) så jag gjorde en hemmagjord. Den blev väl demolerad efter ca 10 min, men nu är Ingo lycklig över att ha sin egen strumpa och handduk att slänga runt med. Håll till godo med puckobilden.

Imorgon har jag som ambition att gå en morgonpromenad på en timma, vi får väl se hur det blir med den saken...












Inga kommentarer: