onsdag 1 oktober 2008

Nu stänger vi

Nu stänger vi för dagen.
Min bil är på lagning, skithögen håller på att rasa. Jag måste skaffa en ny snart.
Tydligen hade topplockspackningen pajjat, vilket resulterat i att en massa kylarvätska runnit ner i motoroljan. Tydligen kass.
Detta ställer till det en del då jag använder min bil främst i jobbet. Imorgon ska jag till Forsmark för att jobba och därför måste jag hyra en bil. Just snyggt!
Jag tänkte slå två flugor i en smäll och ta en löprunda till biluthyraren i det dåliga vädret. Träning i regn.
Vilket för mig in på gårdagens cross-pass:
Jag kunde såklart inte hålla mig och var tvungen att ge mig ut på crossen. Det började såklart ösregna och i hammarbybacken var det seglerigt. Lera och cross hör ihop så det var inga problem. Inte i startläget. Jag körde upp för hela backen fem gånger och låren fick vad de tålde.
När jag kom hem, snyggt lerprickig, tvättade jag cykeln och såg till min förfäran att leran som fastnat på bakdäcket hade slipat av lacken på ena kedjestaget! FAN! Värsta slippappret liksom. Nu måste jag desajna två varv snygg eltejp att ha som skydd i fortsättningen.

Inga kommentarer: