torsdag 2 oktober 2008

Likadana overaller?

Hmm.. jaha, så var man bloggare då?? Fredrik tyckte det här var en utomordentlig idé och egentligen tycker jag väl likadant. Men jag hade nog hellre skapat en ingo-blogg från det att han var en liten gris. Nu är han bara en stor fis.


Nåväl. Idag är det jag som har haft inguiniansvaret eftersom husse varit på jobb på annan ort. Vi började dagen med en högst modest promenad där matte var trött och grinig/hungrig men Ingo var på g såklart. Vi träffade grannhunden Leo och Ingo var salig. Han försökte få igång honom, men det var ju inte det lättaste... Leo är typ 8 år och inte alls intresserad av en liten tönt som Ingo.


Lunchpromenaden var ett tappert försök från mattes sida att öva "fot" men det gick verkligen sådär. Ingo var bara med på noterna om vi sprang och levde rövare, inte om vi gick sakta, då var det för mycket som luktade gott från gräset.


Sedan har vi nu som dagens tredje promenad varit ute i 2 h med Algot, en minibullterrier, och Algots matte. Det var väldigt mycket nosa, och väldigt mycket dra. Vi mattar träffade alla möjliga andra mattar så vi kom aldrig så värst långt, men vi stötte på många hundar vi kände sedan tidigare. Nu har Inguini däckat fullkomligt i sängen och är den gris han verkligen är. Själv ska matte utfodras och bli lite piggare igen, blodsockernivån är på nedåtgående just nu...


Ska försöka mig på att lägga in en bild från Ingos barndom här också. Här sover vi båda i soffan efter Ingos första natt hemma hos oss där jag var uppe fyra gånger för att rasta honom...

Inga kommentarer: