lördag 4 oktober 2008

Lidingö-cross

Det är otroligt fint ute nu. Startade dagen med lite skön cykling i distansfart på Djurgården. Vägarna där ute är underbara. Gula och röda löv på ekarna fulländar det hela. Jag träffade på Mårten från klubben och vi körde lite ihop innan den avtalade samlingen vid Ropsten.

Klockan 10 dök bara två killar till upp. Vi var tre som körde Lidingöloppsbanan efter ett himla snurrande runt hela ön för att hitta starten. Det blev blandat stek- och stekartempo. Jag är tydligen ganska stark eftersom jag körde ifrån mina kompisar hela tiden. Hela banan var väldigt fin och det är riktigt kul att åka nerför fort. Kurvorna blir väldigt häftiga när man ligger på gränsen till sladd. Händerna i bocken och fritt blås, typ.
Vi avslutade med värsta spurten ner mot och ut på Grönsta gärde och kom i mål typ 20 minuter före tiden som Mustafa Mohammed vann Lidingöloppet på. Jag borde kunna putsa den tiden med ganska många minuter. Kanske ska ha det som grej i vinter. Att klocka tider på Lidingöloppet alltså.

Ikväll är det avslutningsmiddag med elitlaget. Alla grabbar och Sara, superstjärnan och OS-cyklisten.

Inga kommentarer: