söndag 5 oktober 2008

Lerigt i Haga

Idag var det kompiscross i Hagaparken. Det var misärväder med typ orkan och regn. Kände mig nedslagen när jag kom fram till samlingen, men efter banvisningen bestämde jag mig för att köra utan benvärmare och då blev jag på bättre humör. Det är coolt med leriga ben.
Jag var möjligen lite lam i starten , men skaffade mig en hyfsad position i alla fall. Starten är otroligt viktig då man annars väldigt lätt hamnar efter framförvarande.
Jag tog rygg på Per S (eftersom det var honom jag främst ville vinna över idag). Efter första löphindret föll en farlig kille bort pga punktering (snacka om supermisär!) och jag kunde bekvämt åka första varvet som trea bakom Per S. Efter varvning tyckte jag att ledaren gled iväg lite för lätt på sin superlätta kolfiberhoj med högprofils carbontubhjul, så jag gick om Per och tänkte sega mig ikapp. Detta blev tråkigt nog det enda som hände i tävligen runt mig eftersom jag aldrig kom ikapp och ej heller blev straffad av Per S.
Jag blev alltså tvåa och ändå typ utklassad av segraren. Det hela tog 39 minuter och jag hade en fin och jämn puls, om än något låg. Snittade på 90% av max, borde kunnat kräma ur 92%.
Jag fick en mössa och en belgisk öl i pris, men suktade efter vinnarens belgiska mästartröja.... Jag får väl köpa mig en sån eftersom jag inte klarar av att vinna en....

Ska se om jag kan lägga upp nån bra bild från loppet senare.

Inga kommentarer: