söndag 26 oktober 2008

Helgen - in detail

Ja, kanske inte så detaljerat, men lite mer matnyttigt kan jag ju bjuda på.
I fredags var jag och Ingo på en Årsta-promenad på lunchen och han var jätteduktig. Jag har börjat med att låta honom gå lös vid kolonilotterna, vilket han tidigare inte alls har fått göra. Där är det nämligen lite speciellt eftersom man inte kan se vad som eventuellt kommer om några sekunder. Det är alltså lite högrisk. Men nu är Ingo så bra att han i alla fall får gå lös efter halva, då man har lite uppsikt framåt i alla fall. Man måste ju spänna bågen liksom.
På kvällen var jag ute på en ganska bra löptur med Mattias från cykelklubben. Vi kutade tillsammans runt söder och gamla stan och sedan fortsatte jag runt årstaviken också. Måste ju vara värst liksom. Enochtrettiofem. Ville även passa på när jag ändå var ute. På kvällen blev det film och godis.

På lördagen sov jag ut ordentligt, tills Ingo väckte mig. Då gick vi ut. Sedan åt jag frukost medan Ingo gick och la sig igen. Jag gjorde en ansats att få ordning här hemma genom att tömma ut två papperspåsar med "skräp" på matbordet. Jag hade som mål att kategorisera allt och sedan sortera på ett smart sätt så att allt kom undan. (Nu är det söndag kväll och allt är fortfarande kvar på bordet...) Jag ska försöka köpa några smarta lådor imorgon. Jag flyttade i alla fall skrivaren till vardagsrummet och kopplade ihop den med nätverkshårddisken istället. Hoppas det funkar. På sen eftermiddag körde jag ett lättare crosspass av tempokaraktär och sedan joggade Ingo och jag längs promenaden på södermalmsidan om Årstaviken. Han är bra på det och snart är han kanske mogen för en längre tur. På kvällen blev det laxtaco, film och godis.

Idag var det alltså back to normaltid och även kompiscross. Vi var ute två gånger innan jag stack till Slussen för samlingen. Vi blev bara tre som dök upp. Lamt. Vi cyklade på crossiga stigar ut till Järvafältet och när vi kom dit var det ingen annan där heller. Alltså blev vi bara 3 som var med och tävlade. För den personliga tävlingen kvittade det eftersom det var tempo, men det var ju trist för arrangören. Banan var platt och fin, men ganska regnsur. Jag hade jämn och fin puls och snittade 91% med peak på 93%. Bra alltså. Jag vet inte om jag hade kunnat köra hårdare, men troligen hade jag kunnat det. Man kan alltid ta i lite till. Dock tror jag att det hade kunnat pressas mer effekt om jag kört på ett annat sätt, men jag är för ovan vid tempo för att veta sånt. Jag vann i alla fall och utökade min ledning i totalen i kompiscrossen. Nu är det bara en tävling kvar och jag ska fan vinna cupen nu!
Väl hemma gjorde jag och Ingo en Årsta-promenad och sedan fikade jag hos David. Mer om promenaden senare.
Nu måste jag handla lite mat.

Inga kommentarer: