fredag 3 oktober 2008

LVG-säsongen slut

Körde ju linjecykeln till jobbet idag för övervintring. Säsongen har gått bra och över förväntan. Jag tävlingsdebuterade ju i år och hoppade direkt in i elitklassen vilket såklart var lite nervöst i början. Men efter några lopp kände jag att jag pallade med tempot och tempovariationerna. Mot slutet bidrog jag till laget i allra högsta grad genom att vara med i flera utbrytningar och gå på attacker och bevaka i klungan. Riktigt roligt.

Lägger in en bild från en KM-deltävling vi körde i somras. Jag kör på en TREK 5.2 Madone SL. Kommer troligtvis att använda den nästa år också. Byter möjligen styre och skaffar en längre styrstam. Kapar troligen gaffelröret och tar bort den sista distansen också. Tror jag. Eller också inte.


Men nu är det ju slut på landsvägssäsongen och cross-säsongen är i full gång. Imorgon ska vi köra cross med elitlaget på Lidingöloppsbanan. Får se om det blir stektempo eller stekartempo. Vilket som funkar.

Inga kommentarer: