onsdag 15 april 2009

igång

Nu är säsongen igång på riktigt. Under utlandsvistelsen har det blivit torrt och varmt och grabbarna har kört träningstävling. Igår var det dessutom premiär för torsdagspasset. Alltså tisdagspass, eller enklare uttryckt: fartpass.
Vi var väl upp mot 30 pers som cyklade till Gustavsberg och körde fartlek med attacker med allt vad det innebär. det var väldigt kul men jobbigt.

Innan vi åkte till Italien gick min TREK sönder. Just snyggt. Och min "spons-hoj" har inte kommit ännu, så jag står alltså utan racer. INTE bra. Hur som helst har jag lyckats låna en Scott CR1 av en kompis, så jag kan köra i alla fall. Dock gillar jag inte geometrin alls. Jag måste testa lite inställningar först. Som en backup har Stevens lovat att de ska skaka fram en lånecykel till mig. Men om den inte får den under morgondagen kan det nästan kvitta lite. Då är det nog bättre att köra på Scotten och sedan byta när min kommer. Nog om det nu. Lite kass leveranskapacitet från Stevens sida bara.

Ikväll är det tävling! Tjohoo! Kort-GP i Vallentuna. Jag var med förra året i seniorklassen och det var kul. Vi får se hur det går i år. Elit är ju lite marigare eftersom det finns fler attackvilliga cyklister. De bästa i senior/veteran är lika bra som elitåkarna, men i elit är de ju många fler. Inte lika mycket fisåkning alltså, utan full speta hela tiden.
Jag ska i alla fall cykla dit om inte för att se om jag kan få ordning på inställningen på Scotten.

Inga kommentarer: