fredag 29 maj 2009

sådan matte sådan vovve

Matte blev magsjuk av ngn anledning i tisdags och sov konstant i 1,5 dygn. Och Ingo gjorde mig sällskap, inte med magsjukan tack och lov, men med sovandet. Perfekt. När husse varit iväg så har vi bara legat kvar i soffan och sängen och sovit vidare. Ingo har till och med varit söt nog att lägga sig på de mest obekväma sätten bara han har fått ligga på mig på något sätt. Hundar har väl något sjätte sinne för när de behöver ta hand om oss människor. Fast tack och lov så har han ungefär som matte en rätt bra kroppstemperatur och ligger inte klistrad längs med mina ben någon längre stund...

Annars har vi försökt att nöta på lite rallylydnad för söndagens kommande tävling. Det går hyggligt faktiskt, även om jag hellre velat ha det mer i färskt minne än vad jag har. Tack och lov har ju faktiskt husse filmat en hel del, och tack vare det kom jag ihåg två skyltar som jag inte gjort innan jag såg det igen på filmen. Bra!

Nu har sommarvärmen strömmat in över Sverige och Ingo är fullkomligt däckad av värmen. Jag ska försöka införa lite mer rutin på att duscha honom svalt emellanåt för att underlätta för honom. Tävlingen på söndag kommer ju bli en utmaning i värmen, och till det ska vi ha med vatten att duscha honom med. Ev åker vi ifrån tävlingen och återkommer när det börjar bli vår tur och hoppas på att de hållit sig till schemat... att sitta och vänta i 2-3 timmar känns inte aktuellt för oss med en hund som Ingo som vaktar och inte är så bra på att löka omkring.

Ja, nu ska matte äta ngn dofilus-fil och Ingo ska snart ut i solen och rastas. Han ser inte så sugen ut... han ser ut som om han kunde sova till imorgon snarare.

p.s. som inlägg till tidigare inlägg så har vi kontakt med en hundpsykolog även om det var ett tag sedan sist jag träffade henne med Ingo. Att ta kontakt med Kim skulle absolut vara en bra idé, samtidigt så känns det lite overkill när vi inte har gjort allt vi borde ha gjort enligt den första hundpsykologen som i mångt och mycket säger exakt samma saker som Kim gjort om andra osäkra, vaktiga pinschrar. Men vi kämpar ju på med Ingo och ibland kan nya ögon på ens hund vara bra. "vår" psykolog har dock funnits med sedan förra sommaren, så hon kan ju bakgrunden på ett annat sätt. Som kan vara bra och dåligt alltså. d.s.

Inga kommentarer: